3. 3. 2018

Brno: kam na kafe?

Brno - město provoněné kávou a zaplněné studenty. Výstižněji bych svůj domov už popsat nemohla. I pokud jste v tomhle městě nikdy nebyli, museli byste mi dát brzo za pravdu. Stačí ujít pár kroků od nádraží směrem k centru a napočítáte minimálně deset kaváren. Já jsem samozřejmě (téměř) všechny prošla, a tak jsem pro vás sepsala článek o tom, kam vyrazit, až příště zabloudíte do ulic plných voňavých kaváren.

http://koutsveta.blogspot.cz/2018/02/popojedeme.html#more

Protože super podniků je v Brně opravdu nespočet, nejspíš napíšu víc článků než jen tenhle. Dneska vám představím dvě místa  z mých nejoblíbenějších. První je kavárna Mymika. Nachází se kousek od centra, ale pěšky jste u ní z České (jedna z nejrušnějších ulic u nás, je tam hodně tramvajových zastávek, takže tam tak či tak zabloudíte na sto procent) do deseti minut. Svůj název má podle sloganu - My milujeme kávu, což je opravdu výstižné.


Můžu z čistým svědomím prohlásit, že tam dělají snad nejlepší cappuccino v Brně. Jakmile vejdete, obklopí vás příjemná atmosféra, která vás už nepustí. Můžete se posadit do křesílka, na lavičku i židle. Na výběr budete mít i různé limonády, lehká jídla a často také něco ze sezónní nabídky. Navíc tam mají i obrovskou polici plnou knížek, takže se tam dá opravdu strávit celý den!


Zákusky mají dražší, myslím si, že často nabízí i nějaké raw nebo bezlepkové dortíky, ale to si radši ověřte sami na místě. Takže jak vám radí název kavárny - pokud kávu opravdu milujete, rozhodně do téhle kavárny vyrazte!


Druhá kavárna je z centra taky trochu dál, proto do ní (bohužel) také nechodím tak často. Ale z České jste tam pěšky opět do čtvrt hodiny. Nebo se můžete svézt tramvají (třeba 9 nebo 5) na zastávku Dětská nemocnice a jste tam hned. Kavárna Pole byla postavena ve funkcionalistickém stylu, opravená a vcelku rozlehlá. Takže trochu opak té první.



Své jméno získala podle čtvrti, ve které se nachází - Černá pole. Já tam chodila hlavně v létě, takže můžu doporučit především ledovou kávu, zkoušela jsem ale i klasické lungo, se kterým taky žádnou chybu rozhodně neuděláte. Velikost kavárny je podle mého názoru její výhoda, protože se vám nikdy nestane, že byste se tam cítili stísněně nebo nenašli místo. Naopak - můžete se v klidu uvelebit v nějakém křesílku a koukat na ulici. A pokud milujete funkcionalismus (kterým je Brno vcelku proslavené) rozhodně zvolte právě tento podnik - pár kroků od něj se totiž nachází slavná Vila Tugendhat.




Tady máte ještě Google Mapu, abyste si mohli kavárny pohodlně najít -https://goo.gl/maps/2TEDuztZbzJ2. Pokud do nějaké opravdu vyrazíte, určitě mi dejte vědět na náš Instagram @kout_sveta (Kde nás můžete i sledovat!) nebo sem do komentářů. Chtěli byste pokračování téhle kávou provoněné série? Kde bydlíte vy a máte pro mě nějaké tipy, kam zajít na pořádně černou kávu?
K.

13 komentářů:

  1. Já jsem v Brně ještě nikdy nebyla, ale zrovna tento týden jsem si do Brna podala přihlášku na vysokou, tak kdo ví, třeba v září budu moc využít tvoje tipy na kavárny :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Brno naprosto zbožňuju, bydlím sice u Prahy, ale téměř celá moje rodina žije v Brně a neskutečně ráda se tam vracím. Díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
  3. je pravda, že Brno je opravdu plné nádherných kaváren :D v obou už jsem byla, ale momentálně mám raději kavárnu Pole, a to právě proto, že se ti nemůže stát, že bys nenašla místo, nebo že bys měla pocit, že tě někdo "poslouchá" od vedlejšího stolku :D kromě těchto dvou doporučuji také Podnik, Momentu, Atlas nebo Kozi Pikola :)

    OdpovědětVymazat
  4. V Brne som bola zatiaľ len raz (ale počasie nebolo dvakrát úžasné), no držím palce mojej sestre, ktorá si na Masarykovu univerzitu podáva prihlášku, a dúfam, že jej to vyjde, lebo veľmi rada by som ju sem chodila navštevovať - preto si hneď článok ukladám do záložiek a (snáď) sa koncom roka zíde! ❤
    A STYLISH BEE // Facebook Page

    OdpovědětVymazat
  5. jéj, super článok :) od septembra v Brne študujem a nové tipy neustále vítam :D inak Mymiku mám po ceste domov, takže tam z času na čas aj ja rada zavítam... je to tam naozaj hrozne príjemné a pekné :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
  6. Určitě ocením takovéhle tipy, kam v Brně na kafe :) Sice se v něm vyskytuju tak 3x do roka, vždy se ale najde čas si někam sednout ♥ Já bydlím v malém městě, ale přes týden se nacházím na kolejích v Pardubicích, tak jsou tady celkem dobré možnosti :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  7. Do Brna si budu muset udělat někdy nějaký výlet. :)

    OdpovědětVymazat
  8. My jsme byli v Brně na víkend minulé jaro a nejvíc se nám líbila Mymika, SKOG, V Melounovém cukru (snad se to tak jmenuje) a z restaurací Čtyři pokoje a Bar, který neexistuje :)
    The Linheart

    OdpovědětVymazat
  9. Do Brna to mám sice kousek, ale pokaždé když tam jsem, tak chodím do Tschiba nebo Starbucks, ale určitě ráda vyzkouším něco nového :)

    Maris Novotná

    OdpovědětVymazat
  10. Díky za super tipy! :) Do Brna se zrovna chystáme, tak aspoň něco zkusíme na doporučení. :)


    B&M&P

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherné miesta! :)
    my blog: <a href="http://thecolorfulthoughts.blogspot.sk/2018/03/i-regret.html>THE COLORFUL THOUGHTS</a>

    OdpovědětVymazat
  12. V Brne som zatiaľ ešte nebola, no máme v pláne tam behom apríla zájsť, tak si tieto miesta určite niekam zapíšem :)
    Caroline

    OdpovědětVymazat
  13. Kavárny vypadají krásně :), až budu mít zas příležitost navštívit Brno, tak se určitě na nějakou mrknu :)

    Shard of Dreams

    OdpovědětVymazat