19. 3. 2018

Cestuj!

I když to podle počasí nevypadá, za pár dní tu máme jaro. A jarem pro mě vždycky začínala cestovatelská sezóna. V dubnu jsem podnikala první výlety a těšila se na prázdninová dobrodružství. Jenže letos mi do toho nějak vlezla maturita a přijmačky, takže si na první cestu budu muset ještě pár měsíců počkat. Ale pro ty, kteří zrovna nematurují a neřeší otázky svoji budoucnosti, jsem vytvořila seznam míst a měst, která jsou podle mě ideální pro strávení skvělé nezapomenutelné dovolené. 


Naposledy jsem se vypravila do Singapuru. Pokud chcete vycestovat někam dál a poznat úplně jiné kultury a zažít správnou asijskou atmosféru, je to podle mě skvělá destinace. Letenky se v nějaké akci dají sehnat poměrně levně a návštěva určitě stojí zato.
http://koutsveta.blogspot.cz/2018/03/jak-si-uzit-kazdy-den.html#more


Jedno z nejhezčích měst, která jsem kdy navštívila, je určitě Porto v Portugalsku. Je to město plné života, můžete navštívit spoustu zajímavých památek, a hlavně má tohle místo nezapomenutelnou atmosféru. A právě taková města mám nejradši. 


Pokud si chcete pořádně odpočinout a relaxovat, jeďte na Maledivy! A rozhodně k takové cestě nepotřebujete hromady peněz. Pokud budete trpěliví, seženete si letenky za dobrou cenu a najdete hezké ubytování u místních, vyjde vás dovolená na Maledivy levněji než cesta do Egypta (a hlavně si to tam mnohem víc užijete!)


Dalším krásným místem, tentokrát v Evropě, je oblast okolo Mont Blanc. V podstatě tam spolu sousedí Francie, Švýcarsko a Itálie, takže můžete za pár dní poznat tři země bez zdlouhavých přejezdů. Za návštěvu určitě stojí město Ženeva. Nebo můžete vyjet lanovkou na horu Aiguille du Midi, odkud jde vidět právě Mont Blanc. V celé oblasti je krásná příroda a po cestě narazíte na spoustu zapadlých, ale kouzelných městeček.


Dalšími krásnými městy ve Francii jsou Štrasburk nebo Colmar. Celá tato oblast východní Francie je plná vína a jídla, takže o důvod víc ji navštívit. 



Moji další oblíbenou zemí je Chorvatsko. Tím ale nemyslím přeplněné pláže a zástupy Čechů na každém rohu. Já na Chorvatsku miluju nejvíc města. Třeba Split, Dubrovník nebo Trogir. Nejlepší je tam vyrazit až skoro na konci prázdnin, září je naprosto ideální. Dozrává všechno ovoce, místní jsou milejší, a hlavně tam není tolik turistů. 


Očekávám, že v létě budou zase šílená horka. A nejlépe jim uniknete cestou do některé skandinávské země. U mě vyhrává asi Norsko, ale i finské hory a národní parky stojí zato. 


Finská hora Sanna patří stále k nejhezčím místům, která jsem kdy navštívila. 

Doufám, že se vám dnešní článek líbil a třeba inspiroval k podniknutí nějaké dobrodružné cesty. Já jich na prázdniny taky několik plánuju. Už se nemůžu dočkat toho pocitu, když přijedete na nové místo a začnete prozkoumávat zapadlé uličky, ochutnávat zajímavá jídla a poznávat nové lidi. Vlastně i díky tomu se mi daří zvládat ten maturitní a přijmačkový stres. Plánování lepších a zábavnějších věcí mě nutí překonat i ty nepříjemné. Tak to zkuste taky! 
B.

13 komentářů:

  1. Moc krásné fotky a článek. Teď nevím kam se dřív podívat. Konečně po několika letech jsem se rozhodla, že někam vyrazím sama a ne s rodiči. A místa, které jsi tak krásně popsala mě opravdu lákají :) Takže děkuju za inspiraci k výletu! Krásný den :)

    OdpovědětVymazat
  2. Panejo, upřímně ti závidím, že máš ještě před maturitou a přitom procestováno tolik krásných míst. Mně poslední dobou celkem dost láká to Chorvatsko, takže díky za tip na období, kdy je nejlepší se tam vydat :)

    OdpovědětVymazat
  3. Chorvatsko je klasika, ale ještě jsem ho nenavštívila :) Singapur mě láká hodně. Jinak přeju hodně štěstí u maturity a přijímaček, dáš to jako nic :)

    LENN

    OdpovědětVymazat
  4. Jeejda, to je úplně super článek, mám chuť vidět všechno, já cestování mám taky moc ráda, i po Česku. Já mám do státnic útrum a pak hurá za zážitky :)

    OdpovědětVymazat
  5. "Už se nemůžu dočkat toho pocitu, když přijedete na nové místo a začnete prozkoumávat zapadlé uličky, ochutnávat zajímavá jídla "
    S touto vetou sa neskutočne ztotožňujem! A aj napriek tomu, že som navštívila viacero krajín Európy, tak z tvojho článku som bola iba v Ženeve, ale taktiež ma láka Sever a taktiež Maldivy, ktoré dúfam jedného dňa navštívim :)

    THE NOELA

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherný a veľmi pravdivý článok! Cestovanie je niečo, čo milujem a chcem precestovať ešte naozaj veľa krajín :)
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  7. Tento rok je pre mňa cestovateľský, už som bola v Španielsku, v Prahe a chystám sa ešte do Viedne, Budapešti a Grécka a som z toho neskutočne nadšená!

    OdpovědětVymazat
  8. super článok, hneď by som niekam šla na výlet či dovolenku :) tie Maledivy ma ale lákajú najviac, pre nás s maminou je to celoživotný sen :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
  9. Krásne fotky a mimoriadne vydarený článok. :) Keby som neležala chorá doma, určite sa už balím a odchádzam. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Páááni, nádherné fotky :)

    www.ftcfblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherné fotky, závidím ti, žes toho stihla tolik procestovat :) Já se letos chystám do Portugalska nebo Itálie, tak snad vše vyjde podle plánu!

    Praguetales

    OdpovědětVymazat
  12. Krásné fotky a báječný článek :) Taky se letos chystám na několik cest tak uvidíme ;)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  13. Teda stihla jsi toho teda už opravdu pěkně hodně :) Já už delší dobu také uvažuji o Portu, ráda bych se tam podívala. Nedávno jsem byla poměrně blízko - na Madeiře, ale do Porta jsem se nedostala, tak snad někdy brzo jo :) A skandinávské země mám také moc ráda, vyloženě je zbožňuju, chtěla bych si udělat v létě roadtrip po Norsku, to mě letos láká! Jinak držím palce s maturitou, určitě to dopadne dobře a snad už to budeš mít brzo za sebou :)

    OdpovědětVymazat